Translate

25 Mart 2014 Salı

NESCAFELİ İNCİRLİ TATLISI

MERHABALAR 

         Bu seferki tarifin benden geliyor olması biraz ilginç hatta şaşırtıcı diyebiliriz.Neredeyse bütün çocukluk ve genç kızlık dönemimde incir ağacı  ananemin kapısını açınca evin içine girecek kadar yakındayken bu yaşıma kadar 1 tane bütün inciri bitirmemiş olan benden ve hatta neredeyse favorim olmaya aday bir tatlı.Bu arada babam duymasın ben yediremedim bunca zaman şimdi tatlısını yapıp mı yiyorsun diye bir sürü söylenecek bana neyse aramızda kalsın zaten galiba henüz bloğumu okumamış :))) 

        Evet evet ilk kermeste yedim ve inanılmaz geldi tadı hemen tarifini araştırdım ve bulduğum tariflerden neredeyse damak tadıma en yakın olanı seçtim ve yaptım.Favorilerden bahsederken her dönem değişiklik gösterse de bu aralar favori yemek sitem açık ara www.nefisyemektarifleri.com  tabi herkes gibi bende damak zevkime göre tariflerde ufak tefek değişikliklerde bulunuyorum ama yeni bir tarif uygulayacaksam önceliği bu siteye veriyorum.

İncir seven sevmeyen herkesi bu tarifi yapmaya davet ediyorum.Gelelim tarife

MALZEMELER;
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı dövülmüş fındık
5 adet kuru incir

Islatmak için;
3 tatlı kaşığı nescafe
3 tatlı kaşığı şeker 
1 su bardağı soğuk su 

Kreması için;
5 su bardağı süt
5 yemek kaşığı
3 yemek kaşığı nişasta 
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 paket krem şanti

        Öncelikli olarak kremamızı hazırlıyoruz.Bir tencerenin içine sütü,şekeri,nişasta ve unu koyup kaynayana kadar karıştırıyoruz.ocaktan aldıktan sonra içine vanilya ve krem şantimizi ekliyoruz.(kremşanti toz halinde olacak) 10 dakika kadar kremamız hafif ılıyana kadar karıştırıp bir kenarda soğumaya bırakıyoruz.

        Kekimizi yapmaya başlamadan önce  incirleri sıcak suyun içine 10 dakika kadar bekletip yumuşadıktan sonra minik  küpler şekinde doğruyoruz.Daha sonra yumurta ve şekeri çırpmaya başlıyoruz.Ben bu kısımda yaklaşık 10 dakika yüksek devirde çırpıyorum o zaman kekler daha puf puf oluyor.Un ve kabartma tozunu karıştırıp bu karışımın içine eliyoruz.Biraz daha karıştırma işlemini yaptıktan sonra incir ve  fındığı da kekimizin içine ekliyoruz.Homojen bir karışım elde edene kadar düşük devirde karıştırma işlemine devam ediyoruz.

         İyice yağlanmış dikdörtgen(büyük boy)tepsinin içine kekimizi döküp 170 derece fırında 20-25 dakika kadar pişiyoruz.Kekimizi fırından çıkarır çıkarmaz nescafeli karışımı kekin her yerine eşit olarak döküp soğumaya bırakıyoruz.Kekimiz yeteri kadar soğuduktan sonra ki bu süre yaklaşık 2 saat kadar kremamızı üstüne yayıyoruz. Strech filmle üstünü örtüp en az 3-4 saat ama mümkünse bir gece buzdolabında bekletiyoruz.

HERKESE AFİYET OLSUN







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder